joi, 19 iulie 2012

Nopti de poveste pe malul lacurilor I - Muntii Tarcu


Cum anul trecut am colindat in lung si in lat Muntii Retezat, m-am gandit ca anul acesta sa exploram si crestele mai indepartate ale vecinului Godeanu, cat si fratiorul mai mic si calcaros – Retezatul Mic, intr-o tura mai lunga de concediu in luna iunie, atunci cand la peste 2000m rododendronul isi etaleaza covorul roz, la fel cum celelalte floricele rasar mii si mii creand o atmosfera de basm plina de prospetime. 

Initial propusesem sa intram de la Gura Apei direct in Godeanu spre Varful Gugu, dupa care sa intram in creasta si sa facem trecerea spre Retezatul Mic, insa ne-am gandit ca daca tot ajungem in zona am putea explora si o parte din Muntii Tarcu. Asa ca am recalculat traseele si ne-am hotarat: in 6 zile ne vom plimba prin 3 munti - Tarcu, Godeanu si Retezatul Mic. Si chiar ne-a iesit planul, doar ca in loc de 6 zile am stat 7 dupa ce ne-am indragostit atat de tare de peisajul de la stana din Scorota incat ne-a fost greu sa coboram si sa lasam creasta Piule - Plesa ptr alta data.

Cum a fost o tura destul de lunga cu peste 2000 de poze voi imparti in 3 capitole rezumatul acestei ture in ideea ca poate imaginile si traseele pe care ne-am plimbat noi va vor face sa alegeti ca destinatie pentru urmatoarele ture acesti munti. Timpii pe care noi i-am parcurs au fost mai mari decat in mod normal, pentru ca am facut foarte multe pauze sa admiram peisajul si sa ne relaxam. Am considerat aceasta tura ca fiind concediu, si cum "nu ne grabea nimeni" iar vremea stiam ca este foarte buna, nu am tras sa ne trezim devreme si sa plecam dis de dimineata in traseu, cum nici nu am tras sa ajungem prea devreme la locul de campare. Cu toate astea nu am aprins nici o seara frontala pentru ca nu a fost nevoie.

Asadar sa incepem cu TARCU.

Ce mi-a placut in mod deosebit in acest masiv:
- Lacul Iezer si narcisele lui salbatice
- potecile roz ale muntelui Baicu
- privelistea deosebita de la Taul Lucios...ne uitam catre Gugu si Godeanu si vedeam coborarea abrupta de pe Godeanu intrebandu-ne "oare cum e pe acolo"
- Culmea Prislopului pentru peisajul deosebit catre Marele Retezat

Narcisa salbatica de la lacul Iezer

Planul pentru cele 7 zile cu locurile de campare
Harta din Ghidul Tarcu - Godeanu de Gh.Niculescu [1967]

Schita traseului de azi
Extras din Ghidul Tarcu - Godeanu de Gh.Niculescu [1967] 
Ziua 1: 15.iunie.2012
Muntii: Muntii Tarcu din grupa muntilor Retezat Godeanu (Carpatii Meridionali)
Traseu: Gura Apei - Saua Iepei - Vf. Baicu - Saua Scheiului - Taul Lucios (Pietrele Albe)
Ora intrarii in traseu: 9.00
Ora camparii: 17.00
Loc de campare: Taul Lucios cu priveliste spre Gugu in toata splendoarea.
























Schita cu o parte din traseul de azi
Extras din Ghidul Tarcu - Godeanu de Gh.Niculescu [1967]
Ziua 2: 16.iunie.2012
Muntii: Muntii Tarcu din grupa muntilor Retezat Godeanu (Carpatii Meridionali)
Traseu: Taul Lucios - Saua Scheiului - Saua Plaiului - Vf.Prislop - La Mlaci - Vf.Ciocanasu - Vf. Sincu - Lacul Iezer - Rau Ses
Ora intrarii in traseu: 10.00
Ora camparii: 18.30
Loc de campare: pe malul Raului Ses, la 10 min de lacul Iezer


















Un comentariu:

Andreea spunea...

Super organizare. Imi place. Hartulia aceea pe care sunt marcate locurile de campare denota asta.
Iar postarea ta este sursa de inspiratie pentru o tura viitoare.

Agonie si extaz

Agonie si extaz