joi, 18 august 2011

2011 - Colindand muntii nostri in lunile Gerar si Faurar

Pentru ca multi ma tot intreaba pe unde am mai fost si ce trasee am mai parcurs, m-am gandit sa scriu o retrospectiva a acestui an ce o voi completa pe alocuri cu harti si poze in viitor in limita timpului meu disponibil. As fi vrut sa pot avea timp sa scriu jurnale la fiecare tura in care merg, insa timpul nu mai imi permite, si imi pare atat de rau ca las unele amintiri sa se stearga incet...dar poate ca intr-o zi imi voi face timp sa reiau povestile si sa imi deschid din nou sufletul catre sentimentele ce m-au purtat candva acolo sus.

Ianuarie, februarie, martie, aprilie, mai, iunie, iulie, august, septembrie, octombrie, noiembrie, decembrie...sunt lunile anului. Nimic nou pana aici! Ceea ce poate nu stii inca este ca, in traditia populara romaneasca insa, lunile anului sunt considerate a fi ''cei 12 fii ai Anului'' sau ramurile unui copac foarte batran. Fiecare dintre ele avea in lumea satului romanesc o cu totul alta denumire decat cea precizata la inceput si mai ales o semnificatie aparte. Fiecare luna sugera prin numele ei, fie o activitate din viata oamenilor, fie aminteau de o anume traditie. Majoritatea este formata din acele luni al caror nume se identifica cu observatiile oamenilor asupra starii vremii.

Cel mai mare dintre fiii Anului, Ianuarie sau ''Gerar'' era cunoscut in trecut si sub denumirea de ''Genarie'', ''Ghenarie'' sau ''Calindariu''. Este luna in care se dadeau petreceri de inceperea Noului An si in care se vedea cum va fi vremea in perioada urmatoare: daca in ianuarie nu e timp geros, atunci asa va fi vremea in martie si aprilie. Daca insa era frig, cu siguranta in februarie avea sa ninga.
Februarie, ''Faurar'' sau ''luna lupilor'' era considerata a fi o luna deosebit de nemiloasa, venind cu geruri si viscole mari. In traditia populara se spune ca in februarie 2 saptamani ingheata tot, iar in urmatoarele 2 se dezgheata. Denumirea populara ''Faurar'', sugera inceputul pregatirilor pentru muncile agricole si nu numai, ce aveau sa inceapa din luna urmatoare cand vremea era mai blanda.


Sursa: articolul Lunile anului in traditia populara

Apus de soare de pe Piatra Mica
 
Prima tura din 2011 in care am participat a fost organizata de Mihai pe site-ul carpati.orgCiucas de Iarna. Cu toate ca propunerea lui de traseu era mai lunga, datorita conditiilor meteo am facut mai putin insa compensand cu momente de cantec si socializare la cabana.

Perioada: 22-23.ianuarie.2011

Muntii: Masivul Ciucas din Carpatii de Curbura (Carpatii Orientali)

TRASEU:

Cabana Silva – Saua Chirusca – Cabana Ciucas – Cabana Silva.

Cazare: Cabana Silva

Comentariul meu dupa tura, cu ghilimelele de rigoare:

Dragii mei,

Vin si eu cu un comentariu putin intarziat....sa va spun cum a fost aceasta tura ptr mine...

Am plecat la drum dupa o noapte in care am reusit sa pun geana peste geana aproximativ o ora, lucru ce nu il obisnuiesc si nici nu-l recomand celor care pleaca intr-o tura, insa eu asa am facut de data asta, motiv pentru care am fost putin cam absenta ca prezenta de spirit. Traseul parcurs a fost simplu si destul de scurt, insa mai bine putin si bun decat mult si prost. Peisajul pe care l-am vazut de aceasta data in Ciucas a fost unul de iarna autentica, cu copaci impodobiti de zapada, un strat pufos si proaspat de omat peste o oglinda de gheata, ceata catre creste si o liniste profunda. Ii multumesc mult lui Alex pentru pictorialul inedit.

Despre casutele de la Silva pot spune doar ca in unele mori de cald, in altele ingheti de frig. Eu am fost una dintre fericite daca pot spune asa, in concluzie va recomand cu caldura casuta cu numarul 6, unde m-am sufocat de caldura.
Dupa-amiaza si seara de sambata ne-am delectat cu un concert live sustinut de Afty pe care imi era dor sa il ascult, ne-am “laudat” cu minunatiile de camere foto, sincer nu am vazut atata aparatura foto pe masa la un loc (in special Nikon ) si ne-am pus mintea la ghicit melodii mai vechi si mai noi. Si nu in ultimul rand, i-am cantat La multi ani lui Mihai caruia ii doresc inca o data multa sanatate si cat mai multe ture organizate.

A doua zi am fost cam lenesi si oricum vremea nu era chiar ok pentru un traseu, astfel ca am hotarat sa plecam devreme catre Bucuresti/Cluj/Iasi pentru ca ningea ca in povesti. Bineinteles ca nu a lipsit bulgareala de final, ca doar e iarna.
Si cam asa a decurs prima mea tura pe acest an 2011. Ma bucur ca am fost alaturi de voi si sper sa ne revedem curand. Eu sincer astept turele lungi de vara, dar mai e pana atunci.

Cu drag,
Criss


...................................................


A 2a tura a fost tura de initiere organizata de Claudiu pe site-ul carpati.org. – O zi pe sub abrupturile Bucegilor.

Perioada: 13.februarie.2011

Muntii: Muntii Bucegi din Grupa Muntilor Bucegi (Carpatii Meridionali)

TRASEU:

Busteni - Poiana Costilei - Pichetul Rosu - Cab. Diham - cabana Gura Diham - Busteni (TR+ PR + TA)


Comentariul meu dupa tura, cu ghilimelele de rigoare:

Dragii mei...a fost o tura foarte faina de plimbat si admirat natura. Ma bucur ca am avut alaturi de noi soarele stralucitor ce a favorizat unor privelisti de vis. Am reusit sa vad culmile inalte ale Bucegilor din poienile pline de zapada stralucitoare si sa imi intaresc dorinta de a fi din nou acolo sus cat mai curand.
Despre aceasta tura de initiere pot spune ca a fost in folosul tuturor, cu toate ca informatiile pe care le-am aflat in aceste ture se uita in timp, motiv ptr care si eu am dat gres la ceva ce stiam cu toate ca mai fusesem in 2 ture in care s-a explicat acelasi lucru. Ideea este ca orice am invata daca nu folosim apoi se uita.
Mie personal mi-au placut explicatiile cu privire la piolet si coltari, asta si ptr ca pana acum nu am mai avut ocazia sa aflu astfel de lucruri si a fost un fel de largire a orizonturilor catre turele de iarna ce implica folosirea unui echipament de acest gen.
Pentru cei care erau interesati de stagiile de alpinism organizate de Marian Anghel, link-ul este urmatorul: http://rucksack.ro/index.php
Sa ne revedem cu bine si in alte ture.
Criss


Jurnalul acestei ture scris de Gabriela Rusu se poate citi aici: Lucky 13

..............................................

A 3a tura a fost ceva cu totul special, o treapta mai sus decat ceea ce facusem pana acum si anume Atelierul pentru incepatori – Alpinism hivernal – Asociatia Montana Carpati, atelier sustinut de Ciprian Lolu – monitor de schi si salvator montan (Serviciul Salvamont Zarnesti)

Perioada: 26-27.februarie.2011

Muntii: Muntii Piatra Craiului din Grupa Muntilor Bucegi (Carpatii Meridionali)

TRASEU:

Gura Raului – Poiana Zanoaga – Cabana Curmatura (BG)
Teorie si practica in Saua Crapaturii
Traseu pe Piatra Mica cu revenire la Cabana Curmatura.

Cazare: Cabana Curmatura

Urcand pe Piatra Mica
Comentariul meu dupa acest atelier:

Buna dimineata.

Va multumesc pentru acceptul si initiativa acestui atelier. Marturisesc ca pentru mine este un al doilea pas pentru intelegerea mersului pe munte iarna. Initial am participat la o tura de initiere in care s-a vorbit despre utilizarea coltarilor si a pioletului insa pana acum nu am avut ocazia sa si incerc sa folosesc asa ceva. La acest atelier am pus pentru prima oara coltarii in picioare si am parcurs un traseu si chiar mi-a placut si m-am simtit in siguranta. Ma bucur ca am avut parte si de vreme buna cu soare si peisaj de admirat catre crestele Craiului.

Numai bine,
Criss


Jurnalul acestui atelier scris de Alexandru Grigoras se poate citi aici: Muntii Piatra Craiului – Atelier Alpinism Hivernal


Niciun comentariu:

Agonie si extaz

Agonie si extaz